DESIGUAL


Desigual är ett Spansk företag som finns sedan 1984 gjört av "Thomas Meyer" som började göra trikå tröjor atypiska i Ibiza, sedan började han med jackor gjörda från föredetta jeans eller allehanda kombinationer som har väkt uppmärksamhet i mode världen. Sedan dess har de varit vilt framgångsrika och med en omsättningsökning på 40 procent per år och under de senaste åren har det endast varit tal om design som inspireras av ett av dem mäst älskvärda varumärke som har lyckats bli allt mer älskvärda med tiden.

Nu är Desigual associerad till Barcelona eftersom det är där som den större delen av sin verksamhet sker och också där är var de har de flesta stora affärer med deras intressanta designade produkter. Deras mode stil och design är ofta färgglad och varm och full av liv. Det första ordet som kommer att tänka på när du ser deras produkt är "annorlunda" - atypiska nedskärningar, funky kombinationer av färger och material, ritningar, gaffitti platser och alla typer av objekt som påminner dig om popkultur, gatukonst, och ibland lite hipy mode, i en stiliserad, med en hög "wow" faktor.

"We segment our customers more by attitude than age" sade de en intervju. I själva verket, inte bara i Desigual butiker möter du unga funky så som du förväntar dig, men också medelålders personer, från artister till eleganta damer eller herrar, den biologiska åldern verkar inte vara kopplad till det inre attityden.

Deras priserna beror i hög grad på önskad produkt. T.ex. du kan hitta jackor eller rockar på 200-300-400 euro samt hitta klänningar, skjortor, kjolar, jackor euro på 40-70-100 euro. Om du snubblat över ett antal produkter av tidigare kollektioner då kommer priserna att falla ytterligare. För den mer fattige detta är ganska dyrt men med lite tålamod even den lite mer fattige kan ha råd för dese märkes kläder eftersom den med lite mindre pängar kan altid köpa från produkter av tidigare kollektioner.

En effektiv företag i en anda av Desigual, var "Kiss the World". Människor samlas på ett stort parti (numera en tradition) där, baserat på ett tidigare mottaget kupong, klädd i en skjorta märkt med händelsen, ha roligt, kyssas, omfamna och "kyssa världen." Och de ofta anordnar fester, happenings och möten mellan människor som delar en viss typ av attityd och spontanitet.








Lita på oss, vi kommer aldrig skicka spam